شغل باغبانی برای کودکان

شغل باغبانی برای کودکان و نوجوانان

شغل باغبانی برای کودکان از جمله فعالیت هایی است که موجب تقویت توانایی های مختلفی در کودکان می شود و بهانه ایی جهت آموزش موضوعات مختلفی به آنها است. این حرفه همچنین زمینه مناسبی جهت آموزش مهارت های مختلفی را فراهم می کند. به همین دلیل است که باغبانی کودکان  جزء آن دسته از علومی است که در سطح دنیا علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده و توصیه  متخصصین به بهره گیری از این شغل در تمام سنین است. کودکانی که به طور طبیعی در طبیعت رشد می کنند رشد سودمندی دارند و از انحرافات اخلاقی و اجتماعی تا حد زیادی به دور هستند. آنها تحت زندگی در طبیعت مسئولیت پذیر شده و عزت نفس و اعتماد به نفس آنها بالا دارند. نتیجه این امر رشد روانی کامل تر و سالم تر این کودکان است.

یکی از راه های آسان جهت ارتباط کودکان با طبیعت همین فعالیت کشاورزی و باغبانی کودکان است. بنابراین کودکانی که از اوایل زندگی خود شاهد فعالیت اطرافیانشان و به ویژه والدینشان در باغبانی بوده اند و یا خود به شکلی در این فعالیت ها نقش داشته اند از سلامت روانی بهتری برخوردار بوده و در سنین بالاتر ارتباط بهتری با طبیعت برقرار می کنند. زندگی آپارتمان نشینی کودکان را از گل و گیاه و طبیعت دور می کند، در نتیجه متخصصین توصیه می‌کنند که پدر و مادرها گلدان هایی را برای کودکان فراهم کنند تا آنها بتوانند از طریق پرورش گیاهان ارتباط خود را با طبیعت حفظ کنند. شغل باغبانی برای کودکان

توجه : این مقاله توسط گروه باغبانی مریان تالیف شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر  در زمینه خدمات و محصولات باغبانی مریان می‌توانید به بخش فروشگاه و یا صفحه اصلی مراجعه نمایید.

راهنمای شغل باغبانی برای کودکان

 

شغل کشاورزی کودکان در دنیا

در برخی از کشورها که با معضل کمبود فضای طبیعی در سطح شهر مواجه هستند اقدام به ساخت مدارس باغبانی برای کودکان می کنند. بنابراین کودکان از سن پنج سالگی باغبانی و رسیدگی به کارهای باغچه را یاد می گیرند تا جایی که می تواند یک باغچه شخصی برای خود داشته باشند و چگونگی مراقبت از آن را ید بگیرند. در چنین شرایطی کودکان به مهارت های باغبانی مانند مراقبت از گیاه، آبیاری، آماده سازی زمین و… شناخت پیدا می کنند و علاوه بر آن، دانش تغذیه آنها بیشتر شده و ذوق هنریشان نیز به طور چشمگیری افزایش می یابد.

شغل باغبانی برای کودکان احساس ارزشمند بودن را در آنها پرورش می دهد. به طوری که اگر یک باغچه کوچک در اختیار آنها باشد مهارت های درونی آنها افزایش می یابد. نقش اصلی در اجرای این فعالیت والدین است. طبق عقیده برخی از متخصصین حرفه باغبانی هر پنج حس کودکان را درگیر می کند و از مهم ترین فعالیت ها برای آنها می باشد طوری که یادگیری پایه‌های علوم تجربی آسان می شود.

باغبانی کودکان فرصتی برای ارتباط با خودشان است که نتیجه آن دستیابی به آرامش روانی می باشد. در نتیجه کودکان از این طریق تمرکز پیدا می کنند و تمام توانایی های خود را برای یک باغچه صرف خواهند کرد. حال اگر این کودکان از بدو تولد دارای باغچه خصوصی باشند به اختلال بیش فعالی دچار نمی شوند.

تاثیر شغل باغبانی برای کودکان از نظر سلامت جسمی و روحی

شغل باغبانی برای کودکان بر کاهش وزن تاثیر بسزایی دارد و طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه فعالیت ها و آموزش های باغبانی خارج از محیط خانه به رفع چاقی و حفظ سلامت کودکان کمک می کند. بنابراین اگر کودکان با وزن اضافی به فعالیت های باغبانی بپردازند کمتر از یک سال کاهش وزن را تجربه خواهند کرد. همچنین با انجام این فعالیت ها دید آنها نسبت به خوردن سبزیجات و میوه تغییر می کند که خود کاهش وزن را به دنبال دارددارد. به طور معمول درمدارسی که آموزش باغبانی کودکان را در برنامه آموزشی خود دارند، دانش آموزان چاق کمتر دیده می شود. البته فعالیت های فیزیکی نیز بر کاهش وزن و سلامت روحی آنها بی تاثیر نیست.

تاثیر باغبانی کودکان در افزایش صبر و بردباری آنها

باغبانی برای کودکان مانند یک آرامش بخش عمل کرده و تنش و استرس آنها را کاهش می دهد و درمانی برای کودکان آزار دیده محسوب می شود. همچنین کودکان را از گوشه گیری بیرون می آورد. در نتیجه علاوه بر افزایش شناخت کار گروهی یکی از اساسی ترین مهارت های زندگی از جمله تعامل با دیگران و همکاری با گروه را می آموزد.

اهمیت باغبانی کودکان در دنیا

 

تاثیر کشاورزی کودکان بر تقویت حس حفظ محیط زیست

باغبانی همانند ساخت ماکت زندگی است طوری که کودکان با حیات، زندگی و روند رشد یک بذر تا تبدیل آن به درخت آشنا می شوند. همچنین کودکان با انجام فرایند باغبانی کودکان محافظان محیط زیست می شوند و در آینده حس احترام به محیط زیست را به سایر افراد جامعه القا می کنند. شغل با

غبانی برای کودکان

شغل باغبانی برای کودکان و افزایش کیفیت تحصیلی دانش آموزان

کودکانی که در مدرسه باغبانی با روند کشاورزی به صورت عملی آشنا شده اند نمرات آنها در آزمون های علمی بالاتر از کودکانی است که فقط به صورت تئوری علوم را یاد گرفته اند. همچنین دانش آموزان در علوم باغبانی کودکان به طور غیر مستقیم با چرخه حیات گیاه و نقش آدم ها در حفظ محیط زیست آشنا می شوند. در نتیجه مسئولیت پذیری و اعتماد به نفس آنها افزایش یافته و به خودشناسی می رسند. بنابراین سطح کیفیت تحصیلی آنها نیز بالا می رود.

—————————————————————————————-

امروزه با توجه به اهمیت موضوع مدرسه باغبانی کودک، گروه باغبانی مریان به عنوان یک شرکت‌ پیشرو در زمینه آموزش باغبانی و همچنین آموزش شغل کشاورزی و باغبانی به کودکان فعالیت می نماید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بییشتر در مورد این موضوع به بخش مقالات وب سایت مراجعه نمایید. در صورت داشتن هر گونه سوالی نیز حتما با ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا