مداد سبز - هدیه تبلیغاتی سبز

مداد سبز: یک هدیه تبلیغاتی سبز ، ناجی محیط‌زیست یا یک مداد کاشتنی؟

از مهد کودک تا همین امروز، هر کدام از ما در هر سن و شرایطی به مداد احتیاج پیدا کرده‌ایم و می‌کنیم. چرخه‌ی ساخت و تولید مداد تا به امروز حداقل برای طبیعت، مسیری بی‌رحم بوده است. قطع درختان، قرار دادن مغزِ گرافیتی درون چوب و دور ریختن انتهایِ غیر قابل مصرف، تنها بخشی از این مسیر بی‌رحم است. خلاقیت آدمی اما این چرخه را تغییر داده و امروزه من و شما می‌توانیم مداد‌هایی تهیه کنیم که به مداد سبز یا کاشتنی معروف هستند. مدادهایی که امروز به عنوان هدیه سبز یا هدیه تبلیغاتی سبز مورد استفاده قرار می‌گیرند و امید می‌رود این گونه هدایای تبلیغاتی سبزبتوانند مانع ادامه این مسیر بی‌رحم بشوند.

توجه : این مقاله توسط گروه باغبانی مریان تالیف شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر  در زمینه خدمات و محصولات باغبانی مریان می‌توانید به بخش فروشگاه و یا صفحه اصلی مراجعه نمایید.

حال مداد سبز یا همان مداد کاشتنی چگونه عمل می‌کند؟

همانند سایر مدادها، مداد را تا جایی که می‌شود مداد را استفاده می‌کنیم، سپس مداد کاشتنی را از انتها درون خاک قرار می‌دهیم و آب می ریزیم سپس گیاه مورد نظر ما از انتهای مداد بیرون می‌آید، عالی نیست؟و این قضیه زمانی فوق‌العاده می‌شود که بدانیم مداد سبز از روزنامه و یا مواد تجزیه‌پذیری به غیر از چوب ساخته شده است. برای اینکه بدانید از چه پدیده جدی و قابل توجهی سخن می گوییم باید در نظر داشته باشید که سالانه در ایالات متحده 3.5 میلیارد مداد تولید می شود، این رقم برای تمام دنیا چیزی در حدود 15 الی 20 میلیارد مداد است. کافی است این 15 میلیارد مداد را به صورت طولی پشت هم بچینیم به اندازه هفت بار مسیر زمین تا ماه خواهد شد.. در نهایت اینکه، برای ساخت مداد، سالانه تا 60 هزار درخت قطع می شود(مستقیم و غیر مستقیم)، بهتر نیست راهی جست تا خودِ این مداد‌ها بخشی از دین را به طبیعت ادا کنند؟ ( هدیه تبلیغاتی سبز یا هدایای تبلیغاتی سبز)

 قصه‌ی مداد سبز یا کاشتنی در دانمارک

یک استارتاپ که در دانمارک توسط Michael Stausholm بنا نهاده شده بود، تصمیم گرفت وضعیت ارتباط مداد با طبیعت را تغییر دهد. ایده‌ی آن‌ها هم باید جنبه‌ی اقتصادی می‌داشت و هم محتوای محافظت از محیط زیست، بر همین اساس ایده‌ی مداد کاشتنی یا به تعبیری مداد بذردار برگزیده شد به این دلیل که از بعد اقتصادی یک محصول بی‌تاریخ مصرف به حساب می‌آمد و قدرت زیادی در عرصه‌ی بازاریابی و مارکتینگ داشت، در طرف مقابل یک مداد با مرگ خود، در خاک قرار می گرفت و زندگی جدیدی را سبب می‌شد. ( هدایای تبلیغاتی سبز)

برای اولین بار این کمپانی دانمارکی با برند SPROUT،  14 بذر را در مدادهایش گنجاند و برای یک بسته ی 8تایی قیمت 19.95 دلار عرضه کرد. در این حین سه دانشجوی MIT هم به موضوع علاقه‌مند می‌شوند و همکاری قدرتمند‌تری شکل می‌گیرد. پایگاه‌های مداد سبز، یکی در ایالات متحده و دیگری در دانمارک. جالب است بدانید که در سال 2014، در سراسر اروپا یک میلیون مداد کاشتنی فروخته شد. ( هدیه سبز

هدیه سبز - هدایای تبلیغاتی سبز

قصه‌ی مداد سبز یا کاشتنی در ایران

امروزه پای مداد سبز یا همان مداد کاشتنی به ایران نیز باز شده است. در بازار ایران شاهد آن بوده‌ایم که مدادهای کاشتنی SPROUT به صورت جسته وگریخته به ایران وارد شد و به فروش رسید. اما قیمت بالای این مدادها مانع از فروش گسترده و استقبال مردم از این مدادها شد. پس از آن، انجمنی تحت نام انجمن بویی اقدام به تولید مداد بذردار در ایران نمود. مداد کاشتنی ایرانی تولید شده توسط انجمن بویی از یک بُعد با نمونه خارجی تفاوت اساسی داشت که آن نیز بذر مدادها بود. بذر بکار گرفته شده در نمونه ایرانی بذر درختان سوزنی بود و بذر به کار گرفته شده در نمونه خارجی شامل گل‌ها، سبزیجات و صیفی‌جات می‌شد.

این تفاوت از این بُعد که کاشت بذر درخت و تولید نهال ارزش زیست‌محیطی بالاتری دارد، ارزشمند بود اما از طرفی دیگر، به دلیل آنکه جوانه‌زنی این بذر‌ها خیلی کند است ( در حدود 3 یا 4 هفته) و کودکان نیز معمولا صبور نیستند، به نظر می‌رسد این نوع مدادها نیز نتوانسته‌اند موفقیت مورد نظر را کسب نمایند.( هدیه تبلیغاتی سبز یا هدایای تبلیغاتی سبز)

امروزه گروه مریان، با در نظر گرفتن روند تولید مداد کاشتنی در ایران و جهان، اقدام به تولید مدادهای سبز جدیدی نموده است که از چند لحاظ با نمونه ایرانی و خارجی متفاوت است. اولین تفاوت در بذرها است. در مداد کاشتنی مریان تنها از بذر سبزیجات وگیاهانی استفاده شده است که به سرعت طی 3 الی 4 روز جوانه‌ می‌زنند و جوانه‌های تمامی آن‌ها خوراکی هستند. دومین تفاوت در نوع کپسول به کار گرفته شده است. در تولید تمامی مدادهای محیط‌زیستی ایرانی و خارجی  از کپسول‌های مات در انتهای استفاده شده است، به طوری که بذر گیاه موجود در کپسول، قابل مشاهده نیست. اما گروه مریان، مدادهای بذردارش را به گونه‌ای طراحی و تولید کرده است که کپسول انتهایی آنها شفاف است و بذرها به راحتی قابل مشاهده هستند.

این امر به کودکان کمک می‌کند که از نزدیک بذرها را ببینند، مقایسه کنند و با بذر انواع گیاهان آشنا شوند. و اما سومین و مهمترین تفاوت مداد محیط‌زیستی مریان با سایر مدادهای محیط‌زیستی ایرانی و جهانی در جنس بدنه مداد است. در تولید مدادهای کاشتنی مریان از روزنامه و یا مواد معدنی/پلیمری سازگار با محیط‌زیست استفاده شده است تا با این کار استفاده از چوب به حداقل میزان خود برسد و شاهد کاهش از بین رفتن جنگل‌ها و محیط‌زیست در آینده نزدیک باشیم.

هدیه تبلیغاتی سبز - مداد سبز

مداد بذردار به عنوان یک هدیه تبلیغاتی سبز؟  هدایای تبلیغاتی سبز

کسی ادعا نمی‌کند که تنها با خرید مداد کاشتنی یا به بیانی دیگر مداد محیط‌زیستی، می‌توان طبیعت را به طور کامل نجات داد. اما اینطور به نظر می‌رسد که همه‌ی ما روی این موضوع اجماع داشته باشیم که مهم آن فکر و ایده‌ای است که در پس ذهن یک کودک یا حتی فردی بالغ قرار می‌گیرد، اینکه تا جایی که می‌توانیم باید برای  حفظ طبیعت و سلامت محیط زیست تلاش کنیم و برای آن احترام قائل باشیم.

در این میان مداد سبز می‌تواند در قامت یک ابزار قدرتمند تبلیغاتی هم حاضر شود و به عنوان یکی هدایای تبلیغاتی سبز،  بار مارکتینگ و برندینگ شرکت‌های بزرگ را به دوش بکشد. به خصوص اگر شرکت، کمپانی یا برند مورد نظر قصد ارائه‌ی تصویری همگام با طبیعت و دوستدار محیط‌زیست، از برند و هویت خود را داشته باشد. نوآوری، ریزبینی، ارتباط با طبیعت، تکنولوژی محوری و دید جامع و گسترده همه تصاویری هستند که یک مداد کاشتنی می‌تواند در قامت هدیه‌ تبلیغاتی سبز برای برندی ایجاد کند.

درآخر باید بگوییم مهم نیست قصد شما چیست یا در چه بازه ی سنی قرار دارید، یک مداد سبز، به عنوان یک نوشت افزار سبز و یا یک هدیه سبز می تواند تجربه‌ای ورای تصور بسازد. استعاره‌ای ازمرگ و زندگی، نامنتها بودن جهان، علت و معلول‌های متوالی و دنیایی دیگر از تمثیل‌ها.

در صورتی که دوست دارید اطلاعات بیشتری در رابطه با مداد سبز مریان کسب کنید می‌توانید از صفحه مداد کاشتنی مریان بازدید نمائید. در نهایت، اگر سوالی داشتید و یا نیاز کسب اطلاعات بیشتری در زمینه تهیه این محصول به عنوان یک هدیه سبز و یا هدیه تبلیغاتی سبز داشتید، خوشحال می‌شویم که آنها را با در میان بگذارید. پس حتما با ما تماس بگیرید.

منابع:

http://greenotechindiacom//

http://money.cnn.com/2015/11/04/smallbusiness/pencils-sprout-plants/index.html

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا